Автор давно вже виношує ідею написати про реферальні поклики. (Приклади реферальних покликів ви можете побачити в правому стовпчику в підрозділі Біржі покликів.) Спонукали його до цього два дописи, до яких згодом додався ще й третій. Докладніше про них ми поговоримо далі, а наразі автор дасть короткий опис того, що таке реферальні поклики й загалом реферальна система, щоби у вас склалося принаймні побіжне уявлення про предмет нашої розмови.
Насамперед, поясню: слово “поклик” вживається тут приблизно в тому ж значінні, як зазвичай “посилання” деинде. Трішки докладніше про те, що таке поклик, ви можете прочитати в цьому глосарії.
Ходімо далі. Що таке саме реферальний поклик (або, точніше, реферальна ланка)? Це засіб організації реферальної системи для певної партнерської програми. В свою чергу, реферальна система – це захід маркетингу, спрямований на збільшення числа партнерів цієї програми.
Потреба в такому збільшенні викликана тим, що дохідність і прибутковість партнерської програми зазвичай напряму залежить від кількости партнерів. Оскільки саме прибуток є метою створення партнерської програми, її організатори зацікавлені в збільшенні числа партнерів.
Звичайно, цього можна було б досягти через розміщення реклами партнерської програми. Але, в такому разі, ризики, пов’язані з неефективним розміщенням такої реклами, покладались би на саму партнерську програму. Щоби уникнути таких ризиків, використовується реферальна система.
По суті справи, реферальна система – це партнерська програма для самої партнерської програми: тут сама партнерська програма виступає в якости товару, який наявні партнери “продають” потенційним партнерам.
Адже потенційний партнер, приєднавшись до партнерської програми, дістає можливість отримувати від участі в тій програмі прибуток, що, звичайно ж, становить для нього цінність. А партнер, що залучає нового партнера, отримує за це винагороду, подібно до того, як це відбувається в рамках партнерської програми.
Отже, використовується уже знайома практика партнерської програми, але на цей раз вона застосовується для залучення нових партнерів, а не продажу товарів чи послуг.
Для організації реферальної системи партнерська програма надає кожному наявному партнерові реферальну ланку, використовуючи яку, він може розміщати в себе на ділянці (або деинде) поклики на цю партнерську програму, поширюючи в такий спосіб інформацію про неї й закликаючи нових потенційних партнерів приєднуватися до тієї партнерської програми.
Коли потенційний партнер переходить за реферальним покликом і реєструється в партнерській програмі, він стає рефералом партнера, якому належить та ланка. А той партнер, за покликом якого реферал зареєструвався в програмі, стає референтом (втім, це авторська термінологія) для цього реферала. Втім, навіть якщо майбутній партнер, перейшовши за реферальним покликом, не зареєструвався в системі відразу, дані про такий перехід однаково будуть збережені, і коли він нарешті зареєструється в програмі, то стане рефералом того партнера, за покликом якого він колись потрапив на ділянку партнерської програми.
Таким чином, партнерська програма може вести облік того, скільки і яких саме партнерів залучив певний партнер, і відповідно нараховувати йому винагороду. Особливість реферальної системи порівняно з партнерською програмою полягає в тому, що винагорода партнеру (референту) за реєстрацію нового партнера (реферала) нараховується (зазвичай) як відсоток від заробітків (або витрат) цього нового партнера.
Принципово важливим є те, що винагорода за залучення нових партнерів здійснюється за рахунок партнерської програми, а не за рахунок залучених партнерів. Це цілком логічно – адже, залучаючи рефералів, їхній референт надає послуги програмі, а не своїм рефералам. Більше того, в противному разі, якби реферали отримували б менше за нерефералів (тобто, учасників програми, що зареєструвалися напряму, без реферального поклику), вони опинялися б у нерівних умовах і реферальна система стала би просто неможливою (або принаймні, перетворилася на якийсь лохотрон, що не краще).
Тут діє той таки принцип, як в умовах партнерської програми: незалежно від того, як покупець потрапив на ділянку партнерської програми – через партнерський поклик або напряму чи, скажімо, через пошуковець – ціна товару для нього буде однаковою. Бо, знову ж таки, в противному разі партнерська програма просто не змогла би діяти успішно.
Отже, реферальна система є вигідною для всіх трьох сторін: партнерська програма отримує можливість збільшити кількість своїх партнерів, потенційні партнери дістають інформацію про партнерську систему (й можливість отримання прибутку), а наявні партнери – змогу отримати додатковий прибуток.
Але тут, як виявляється, можуть виникнути певні ускладнення, про які ми поговоримо одному з наступних дописів.
No related posts.
Про партнерські програми | Дохід у Мереживі // Dec 13, 2009 at 04:39
[...] ← Про реферальні поклики [...]
Про реферофобію | Дохід у Мереживі // Dec 18, 2009 at 01:38
[...] тих ускладнень, згадкою про які завершився допис Про реферальні поклики, а саме – до [...]
Тизерна реклама: Початок | Дохід у Мереживі // Dec 27, 2010 at 19:43
[...] языке с посещаемостью более 100 человек в день”, реферальна програма 5%, мінімальна сума 260 [...]
Зареєструйтеся в Anketka.ru й отримайте 10 рублів | Дохід у Мереживі // Apr 16, 2012 at 02:37
[...] нині Анкетка проводить акцію, упродовж якої сума реферальних відрахувань збільшена. Тому я можу запропонувати вам [...]