Дохід у Мереживі

Як пройти крізь інтернет-хащі, не потонути в (інтер)нетрях, вибратись із (інет)трісця й дістатись сяйних вершин доходу й прибутку.

Яндекс АГС-17: чинники ризику й способи виходу

07.03.2010 · 3 коментарів · Безпека

Спочатку - короткий вступ, а тих, хто "в темі", автор просить читати далі - можливо й ви знайдете щось цікаве.

Отже, АГС-17 (як і його пізніща модифікація АГС-30) - фільтр індексації Яндексу, призначений зменшити кількість сторінок в індексі, які, як заявляє Яндекс, "на становляться цікавости для користувачів". Названий він так, доволі дотепно, за подобою до назви певного роду зброї - Автоматичного Гранатомета Стрілкового, хоча існує й инша розшифровка - Анти-Говно-Сайт. У кожному разі, “відстріл” ведеться вже тривалий час, хоча його інтенсивність помітно збільшилась в останні пів року (див. АГС-17. Яндекс – осеннее обострение). Щоправда, потерпають від того далеко не лише "говно-сайти" (ГС), а й цілком пристойні ділянки.

З точки зору вебмайстра цей фільтр проявляється таким чином, що в індексі Яндексу залишається тільки кілька сторінок (зазвичай, не більше десятка, а инколи й сама домівка - головна сторінка), а решта випадає - й, звичайно - пошук по них не виконується. В такий спосіб Яндекс, ймовірно, намагається боротись із нікчемними ділянками (тими ж таки ГС), створеними не для відвідувачів, а для продажу покликів через ту ж таки Сапу. Адже очевидно, що якщо якась сторінка не перебуває в індексі, то покликатись із неї на иншу немає сенсу - бо це однаково ніяк не вплине на позиції тієї иншої сторінки в видачі пошуковця.

З иншого боку, такий фільтр накладається автоматично, й може зачепити й "ділянки для людей", створені не для продажу покликів (принаймні, не з такою метою як основною), а для задоволення врешті решт потреб відвідувачів. І наскільки автор може судити, так трапилося і з двома його плотами (про це трішки згодом). Тому автор, за своєю давньою інженерською звичкою, почав читати на цю тему. От що вичитав.

Що пишуть про АГС-17 (АГС-30)

Спершу заглянув на серч. Приділено там уваги тому АГСу чимало, втім, як майже завжди трапляється на форумах, вартісну інформацію відшукати зовсім непросто. З тих тем, що привернули увагу, можна згадати Только главная страница в индексе і Сайт вернулся из бана на 1 день. И вот опять в индексе осталась только одна главная! Хоча найцікавіщою була тема АГС Факторы Эксперемент, так що автор навіть наведе чималий витяг:

Механизм следующий; отслеживается динамика развития сайта - если при относительно малом приращении контента на сайте, идет рост внешних ссылок - это типичные сапосайты, сделанные за раз и кинутые в сапу - жили у меня такие сайты несколько апов.

Пришло понимание, что помимо продажи ссылок, нужно чтобы сайт рос и добавлялись новые страницы (более того, старался торговать не всеми страницами насквозь). АГС-17 удавалось так "водить за уши", наполняемые сапосайты еще приносили прибыл.

После АГС-30 вылетели и наполняемые. А определить логику типичного сапосайта очень легко -- при массовом росте внеших ссылок страницы (в подавляющем большинстве) обновляются добавлением внешних ссылок в одну локальную область (в блок ссылок). Не бывает такого на СДЛ сайтах, что подавляющий процент обновления - это просто добавление внешних ссылок - вот он признак сапосайта и неважно, ГС это, саттелит или СДЛ сайт, неважно! С этого момента для меня заработок в сапе на молодых сайтах закончился.
...
Из чего делаю вывод - самый весомый фактор - преобладание исходящих ссылок над входящими. Остальное - дело времени. Заработок на ГС через биржы подходит к концу, Яндекс сделал подлянку к НГ.
...
Соотношение между приращением внешних ссылок к приращению уникального контента в динамике переиндексирования измененных страниц сайта.
...
Добавил бы сюда обновляемость сайта. По крайней мере по своим сайтикам такое ощущение сложилось, что если постоянно добавлять странички - можно любой агс пережить

У визначенні чинників, що впливають на накладання фільтра, одностайности немає. Втім, загалом, наскільки в автора склалося враження,  основними ризиками є:

  • Повторюваний (дубльований) вміст (контент), а також неунікальний, або синонімізований, або сканований вміст
  • Нерегулярні оновлення (що також можна розглядати як вади вмісту - застарілий вміст)
  • Відношення зовнішніх покликів на ділянку до покликів з ділянки (що також включає продажні поклики)

Це, зрештою, відповідає тому, що заявляє про АГС-17 і сам Яндекс:

Какое количество страниц будет проиндексировано - зависит от многих факторов, в том числе от качества контента, интереса пользователей к ресурсу и соответствия сайта поисковой лицензии

Але, з иншого боку, як показано в АГС-17 — теория и практика, ані продажні поклики, ні неунікальний (запозичений) вміст, не призводять до обов'язкової песимізації чи накладання фільтра. Отже, у накладанні фільтра, можливо, вирішальну роль грає саме певна комбінація згаданих чинників - яка саме? – знає, мабуть, лише сам Яндекс (а може й він напевно не знає :) ).

Як вийти з-під фільтра АГС-17

Звичайно, всім хочеться знати відповідь на це питання. Автору також. Бо, наскільки автор міг дізнатись, успішних прикладів виходу з-під АГС небегато, та й ті не цілком певні. Натомість прикладів невдалих спроб вийти з-під цього фільтру таки чимало.

Але знаючи, принаймні в загальних рисах, чинники, що призводять на накладання фільтру, нескладно запропонувати заходи які можуть допомогти у виході з-під фільтру. Так, як йдеться в одному з найкращих дописів на цю тему Предбанник или аутоэротическия практика Яндекса под названием АГС-17:

АГС17 можно уподобить вирусу [Д.В. знову вірус - ррр...]. Если он однажды прицепился к вашему сайту, то он будет теребить его бесконечно, поэтому тут уместно будет использовать выражение «сайт, зараженный АГС17». Как и от любого вируса, от АГС17 можно вылечиться
...
в качестве прививки может послужить следующее шаманское действие: периодический массированный (это ключевое слово) вброс на сайт хороших порций заведомо качественного контента.

Звичайно, можна припускати, що саме додавання нового якісного вмісту може переконати Яндекс, що фільтр варто зняти. Тим паче, сам Яндекс каже, що вийти з-під фільтра можна:

Алгоритм регулярно проверяет сайт, и если его качество улучшилось, то он снова появляется в индексе.

Иншим способом переконування можуть стати додаткові поклики на ділянку під фільтром. Загалом, такі рекомендації нагадують ті, що давав свого часу Гугл у відповідь на питання про вихід з так званого "піску".

Декотрі добрі, на авторів погляд, рекомендації наводяться також в уже згадуваному дописі АГС-17 — теория и практика, які можна узагальнити так:

  1. Робіть ділянки для самого себе, щоби вони були зручними вам і відвідувачам.
  2. Отримуйте (звісно, якомога кращі) поклики на вашу ділянку.
  3. Подавайте тексти якісно: грамотно, в доброму дизайні, зручно. Звісно, унікальний вміст - найкраще.
  4. Продавати поклики не раніше як за пів року роботи ділянки.

От таке враження, в загальних рисах, склалося в автора про АГСи Яндекса. А тепер у нього ще й два плота під фільтром - отже, є на чому практикуватись у перевірці можливости їх виводу з-під фільтру. Про успіхи чи невдачі - він повідомлятиме вас, але як забуде - ви можете нагадати в коментарях.

До речі, а який ваш досвід з АГС?

Доречні дописи:

  1. Продаж покликів: яке його майбутнє?
  2. Щось не спрацьовує ваш план, містере Фікс!

Лички: · · · · · · ·

3 коментарів наразі ↓

  • Армія роботів Яндексу | Дохід у Мереживі

    [...] ← Яндекс АГС-17: чинники ризику й способи виходу [...]

  • Антон

    Чорт! Все пропало! Як же тепер заробляти на сапі? Хоча, якщо навчитися робити якісні ГС пачками, то можно робити так – пару неділь торгувати на сапі, потім бан – швиденько нові ГС наклепав і так далі. Якщо поставити це на конвейєр, то може і вдасця обійти на швидкості цей АГС. Тим більше, якщо наповнити забанений ГС новим говно-контентом, може його проіндексують? Треба створювати штучний інтелект по типу Narrative Generator!

    • admin

      Мм… не впевнений, що це дуже плідна не те що стратегія, а навіть тактика. Г-контект, г-сайт – а той, хто цим усім займається, він хто – г-вебмастер? Майстер, з виробництва Г? Навіть окрім того, що це малоповажне заняття, воно ще й не вигідне нікому, окрім вас самих – та й то питання, чи вигідне. Тому пошуковці будуть тому опиратися, поклики оптимізатори розміщувати неохоче, а підтримати вас буде нікому.

      У кожному разі, я таким займатись не буду, як до речі, й не займаюсь дорами. То не моє.

Прокоментувати