Дохід у Мереживі

Як пройти крізь інтернет-хащі, не потонути в (інтер)нетрях, вибратись із (інет)трісця й дістатись сяйних вершин доходу й прибутку.

Контекстна реклама від Мети: Ще не вмерла Україна!

08.10.2009 · 3 коментарів · Контекстна реклама, Партнерські програми

Але судячи зі стану справ із нашим предметом, почувається вона мм... не цілком гаразд. (Зітхання. Усе, як у звичайному житті.) Гаразд, по порядку.

Про те, що Мета готує свою систему контекстної реклами, автор дізнався ще до її уведення до ладу - навмання написав у тамтешню підтримку, в розпачі від того, що в АдСенс (AdSense) ділянки з українською мовою не приймають, як не приймають їх і в Яндекс Дірект. То написав у підтримку Мети, й звідти, на авторів подив,  відповіли, що Мета розробляє власну систему контекстної реклами. То була осінь 2007.

Але випробувати, що то таке за систему породив наш ледь не єдиний український пошуковець, час випав допіру в кінці цього літа. Спочатку намагався знайти якісь відгуки в Мереживі й, на прикрий подив, не знайшов майже нічого, окрім кількох невиразних згадок на українських форумах. (Просуванням своєї системи Мета явно не надто переймається). Що ж, стало ясно, що систему таки доведеться випробовувати, не спираючись на сторонній досвід.

Перший млинець - глевкий

Автор зайшов на http://context.meta.ua/partners/ , подав свою ділянку на модерацію, яка пройшла дуже швидко, і наступного дня вже мав код для розміщення контекстних покликів (посилань). (До речі, хоча в умовах партнерської програми зазначено, що приймаються ділянки з відвідуваністю більше 200 чоловік на день, мою прийняли з меншою відвідуваністю (приблизно 100 відвідувачів на день на той час). Отже, якщо таке обмеження становить для вас проблему, хай то вас не зупиняє від подачі заявки.)

Спершу автор розмістив ту рекламу лише на домівці (иншої ділянки, не цієї) й у дуже невдалому місці (під "першим екраном"). Але після того, як упродовж двох тижнів не було жодного клацу (й, отже, ніяких нарахувань), довелося щось думати (а це складно :) ).

Отже, довелося експериментувати: розмістити контекстний код також і на декотрих инших сторінках (причому, в різних місцях), а також змінити вигляд контекстного блоку на вже згаданій домівці. (Код реклами дозволяє налаштувати кольори рекламного блоку. До речі, Мета-конекст дозволяє розміщувати, на відміну від своїх конкурентів, лише один блок контекстної реклами на одній сторінці.)

Аналіз ефективности контекстної реклами

Після того, автор десь зо три  тижні не заглядав  статистику партнерки (бо дістало: заглядаєш-заглядаєш - а там самі нулі). (Статистика не бог зна яка, але вона наводить кількість показів і клаців по днях, тижнях, місцях, а також так званий "лог клаців", де ще можна побачити на якій сторінці, коли, за якою ціною й на який позиції клацнули.)

Але коли нарешті заглянув, був водночас потішений і засмучений. Потішений, звісно, тим, що нарешті з'явилися бодай якісь клаци й, отже, нарахування. А засмучений тим, що їх так небагато. Судіть самі.

За "звітний період" рекламний блок було показано 13683 разів. При цьому зараховано 10 клаців на загальну суму аж 2.13грн. (облік в Мета-контекст ведеться в гривнях).  Таким чином, середній CTR становить лише 0.073, а eCPM ~16коп. або 0,02$. Найдорожчий клац - 0.47грн., найдешевший - 0.13грн.

Годі й казати, такі показники - заледве задовільні. Втім, на одній сторінці, на якій був розміщений горизонтальний блок, CTR явно вищий - десь близько 1%. Це дає декотрі підстави сподіватися, що, можливо, через оптимізацію розміщення реклами з неї можна буде отримувати більше (все ж таки статистика поки дуже невелика). Можливо, також, на її ефективність впливає тематика сторінки.

Що ж, поки що автор вирівшив додати блоки ще на додаткові стоірнки, з иншою тематикою, й ще раз змінити розміщення рекламних блоків там, де вони вже стояли. Подивимось ще за місяць. Все ж таки хочеться набрати бодай мінімальну суму для виводу - вона в Мета-контекст станвоить 50 грн (виплати також у гривнях).

Враження від реклами

Наскільки насправді контекстними є оголошення в рекламних блоках від Мети? Складно сказати. Так, инколи виникає таке враження, що вміст того рекламного блоку й справді залежить від вмісту сторінки, але, мабуть, через те, що самих оголошень в системі, принаймні допоки, обмаль, сказати напевне складно. Тобто, загалом, можуть показуватися оголошення джуе далекі від тематики сторінки, та й ті, що ближче за тематикою, також дуже рідко влучають точно.

Тут слід сказати, що Мета пропонує два типи рекламних блоків - один для партнерських ділянок, а инший - для пошуку ("пошуковий контекст", як це називається на самій ділянці Мети). Цей другий призначений для показу виключно в результатах пошуку (якщо на ділянці працює локальний пошук). Наскільки автор може судити з побіжного порівняння, кількість оголошень, що показуються в блоках для пошуку, є більшою - і через те,  ті оголошення краще пасують контекстові. Але це ще потребує на перевірку. (Наявні оголошення в контексті можна подивитися в Каталозі Мети - спочатку перейдіть у відповідний розділ каталогу, а потім клацніть на "всього N оголошень" під рекламним блоком).

Оголошення українською мовою трапляються, але їх мало. Здебільшого клятомоскальською. Це прикро. Це псує не лише настрій, але й, мабуть, шкодить ефективности реклами, якщо вона показується на сторінці українською мовою.

Самі рекламні блоки (пропонується лише два їхніх різновиди - горизонтальний і вертикальний) виглядають більш-менш пристойно, хоча й мають невеличкі вади в дизайні (піксельний відступ підпису, який стає помітним, якщо вибрати контрастний колів рамки).

Резюме

Що ж, попри все, приємно, що в Україні є бодай якась система контекстної реклами. Дуже хотілося б, щоби вона розвивалася, щоби оголошень було більше, і вон  були б відповіднишими до тематики.

Шкода, що Мета-контекст не має партнерської програми для залучення вебмайстрів і рекламарів - це, зокрема, можливо й зумовлює її низьку популярність. Відсоток, який бере система, цілком достатній, щоби в її рамках запровадити якусь бодай мінімалістичну партнерку. Ще пішло б на користь і самій Меті й вебмайстрам і рекламодавцям.

І, наостанок, хочу поцікавтися, хто має який досвід роботи з цією системою. Чи ще хтось випробовував  Мета-контекст? Які ваші враження?

No related posts.

Лички: · · · · · · · · · ·

3 коментарів наразі ↓

  • Контекстна реклама в Україні | Дохід у Мереживі

    [...] RSS ← Контекстна реклама від Мети: Ще не вмерла Україна! [...]

  • Alex Smith

    Ставте Адсенсе. Самая лучшая і сама контекстна реклама. В інших – лише подібність. Адсенсе – кращі в своїй ніші.
    PS: в блозі у Димка ти питав який у кого str і яке при своєму розташування рекламних блоків. У мене str не високий, але й не найгірший. 1,93%.

    • admin

      Так, щось саме таке і доводилось читати раніше. До того я пробував лише AdBrite (мм… зовсім слабенько) і з минулої осені Мета Контекст – тут також нічим хвалитися. CTR на рівні 0,15, а мої поточні заробітки там аж 21 грн. Инша річ, що й намін (трафік) у мене дуже слабенький.

      А Адсенс поставив допіру кілька днів тому ось тут http://soft.km.ua/soft/dirlot/index.en.html . І тут десь із 300 показів жодного клаца. Тобто, CTR явно менше 1, а то й 0,3%. Коротше поки набираю статистику, там побачимо. А доки щось нікуди більше його й ставити не хочу. Більшого я від нього чекав, набагато більшого.

      Ага, й дякую за відповідь.

Прокоментувати